Sis

Jag undrar när det ska ta slut med allt elände för henne?
Jag undrar hur mycket mer hon orkar när det känns som om allting går emot henne hela tiden?
När det väl börjar ljusna lite tar det inte lång stund förrän det blir mörkt igen.
Jag känner en enorm orättvisa. Varför kan det inte bara hända mig lite istället, så att hon kan få bli frisk och bli av med sin stomi-påse på magen?
Jag försöker förstå, men det är inte så lätt. Enda gångerna jag är på sjukhuset är de tre gånger per år som jag ger blod, som jag kan göra för att jag är helt frisk. Inte för att jag önskar att jag skulle bli sjuk jag också, men jag tycker att det räcker för henne nu. Ge mig något istället. Hon behöver inte mer. Hon har gått igenom tillräckligt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0