Höst?

Detta är ingen bra kväll alls....vet inte om det beror på vädret (som liknar höst alldeles för mycket) eller för att jag är supertrött eller för att jag har en mängd måsten som borde göras här hemma....
Jag är deppig
Har ägnat senaste timmen åt att bara ligga på soffan och tänka och lyssna på mysmusik. Orkar inte göra något alls och än så länge är det för tidigt att gå och lägga sig för natten....

Måste förresten berätta att vi hade en liten gäst i lägenheten igårkväll. Jag hade gått och lagt mig och hörde hur katterna flängde runt i köket. Det var något som pep eller lät konstigt så jag gick ut och tittade efter. Det var mörkt och allt jag såg var Alfons i fönstret med vad jag trodde var en jättefjäril, en stor mal eller något. Men den lät så konstigt. Tände lampan och fick se att Alfons tagit en fladdermus!! I min lägenhet!!! Isch, äckligt som tusan! Jag fattar inte alls hur den har kommit in heller. Fönstrena var stängda hela dagen. Enda alternativet är om den kommit in genom ventilen i köket, men där är ju galler på utsidan så det är tveksamt....Tänk om den bott i min lägenhet några dagar...huh!
Tack och lov låg den stilla på mattan och spelade död. Hade jag också gjort om jag hade haft två katter som vaktade mig... Fick i alla fall ut den på balkongen och imorse var den borta... Kommer inte våga ha fönstrena öppna på nätterna på ett tag nu =)


Kommentarer
Postat av: Kikki

Fy farao vad äckligt, en fladdermus, tur du har katterns som fånga äckliga inkräktare!!

2009-06-11 @ 19:42:38
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Jenny

Usch va äckligt!! Alltid otäckt när det kommer in objudna djur...

2009-06-12 @ 10:06:07
URL: http://majaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0