Fredagskrångel

Äntligen hemma efter några timmars flängande. Denna fredagseftermiddag blev definitivt inte som jag hade planerat.
Precis när Daniel släppt av mig hemma och jag kommer in i trappen kommer jag på att jag inte har mina hemnycklar med mig. Jag, mitt pucko (jag säger det själv så slipper ni!), har glömt min jacka på jobbet och i dess ficka ligger mina nycklar. Det är inte så lätt nu när det är kallt på morgnarna så man måste ha jacka och varmt på eftermiddagen när man ska hem så att man kan gå i t-shirt. Som tur är så har ju mina nästan-grannar Jenny och Daniel en extranyckel så jag traskade bort till dom och hämtade den. Så kommer jag då äntligen in i lägenheten, men då kommer jag på att min nyckel till garaget också är på jobbet. Vilket betyder att jag inte kommer kunna ta mig till jobbet imorgon.....Ringer pappa och hör om han har mina andra extranycklar. Det har han, så jag ringer J o D igen och frågar om jag kan låna deras bil och köra till Malmö. Säger till pappa att jag kommer så fort jag satt igång en tvättmaskin, för just idag hade jag ju tvättid också. Precis innan jag ska bära ner all tvätt (som är rätt mycket eftersom jag inte tvättat på evigheter) kommer jag på att jag ju inte har någon nyckel ner till källaren heller..... suck!
Snabbt ner till Malmö och tillbaka, stannar till snabbt vid lägenheten, springer upp och hämtar tvätten, ner och sätter igång tvättmaskinerna, bort till Ica och köpa lite godis och sen bort till biltvätten. Av någon lustig anledning så älskar fåglarna att skita just på J o D:s blå polo så motorhuven var alldeles prickig. Tyckte att det minsta jag kunde göra var att lämna tillbaka en ren bil i alla fall. Det är en sån tur att jag har er så nära!

Nu sitter jag äntligen ner lite och tänkte fixa lite med mina foto. Måste skicka iväg en beställning för jag och syskling ska ha fotodag nästa helg så då måste jag ha framkallat lite.
Det blev ingen jogging för mig idag heller. Mette kommer lätt springa ifrån mig på Vårruset!! =)
För övrigt är detta min sista jobbehelg där jag har larmet. Sen slipper jag det! Nice!
Nä, jag tror nog att jag fixar lite på min balkong istället. Möblerna måste ju ut så jag kan sitta och njuta i solen. Nästa vecka ska jag köpa blommor till mina nymålade lådor. Kommer bli så fint!!

  

Balkongmålning i pappas trädgård. Pappa kallade mig för "mini-Roffe" hela dagen för jag lånade hans kläder =)


 
Alvin har byggt sig en koja av kartonger och sitter och filosoferar =)


En riktig liten rackarunge, en väldigt söt sådan!


Och snart kommer det en liten till. Hon bor inne i magen på övertid nu.
Kom ut, vi längtar efter dig!

Kommentarer
Postat av: mette

hehe lätt jag kommer att springa ifrån dig =) jag väntar i mål med picknick korgen :)

2009-04-24 @ 19:52:51
Postat av: faster

ja och det kommer bara va mette och korgen kvar för maten har hon ätit upp.

Härlig tillklantning stumpan:)

2009-04-24 @ 21:15:54
Postat av: Lotta

Haha.. usch vilken rörig dag Elin :) Roligt att du är tillbaka på bloggen iaf.. saknade dig här ett tag!

2009-04-24 @ 22:28:58
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej vännen! Tack för sist! Så roligt att ha er här hemma! Kul att träffas äntligen!! Vilken fredag du hade. Stackare. Såg att bilden på Maja var här hemma ifrån :o) Hoppas allt är bra annars! Kram

2009-04-26 @ 19:19:02
Postat av: Veronika

Hej vännen! Tack för sist! Så roligt att ha er här hemma! Kul att träffas äntligen!! Vilken fredag du hade. Stackare. Såg att bilden på Maja var här hemma ifrån :o) Hoppas allt är bra annars! Kram

2009-04-26 @ 19:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0