Ledig dag!

I eftermiddag kommer Mette!! Ska bli så mysigt med en dag i Malmö med henne! Och ikväll kommer förhoppningsvis Fredrik och håller oss sällskap också över en god middag med potatisgratäng, kött och svampsås. Efterrätten har jag inte kommit på än. Vi får se vad det blir...

Sitter i vardagsrummet/sovrummet och bara väntar på att golvet ska torka ute i köket och hallen. Det har stått på min att göra-lista i någon månad nu, att våttorka, men har inte riktigt fått tummarna loss. Men idag, med väntande finbesök, tyckte jag att det passade bra. Det är lite klurigt att hålla katterna kvar här i rummet bara. Alfons skötte sig exemplarisk tills storasyster Selma begav sig ut i köket. Då var man ju tvungen att följa efter! Så nu får jag små söta blöta tassavtryck överallt. Rätt gulligt egentligen! =)

För tillfället känns livet ändå helt okej. I onsdags hade jag ett toppendag. Hade extra ork på gymmet vilket var lite förvånande eftersom jag inte varit där på två veckor. Det gjorde mig glad och det satt liksom i hela dagen. Tänk om alla dagar varit sådana, då hade livet var riktigt roligt att leva alltid!

Vill dessutom bara tala om att jag är mäkta imponerad (!) av både min kära mor och min kära syster. Bägge två kämpar med två sjukdomar som nog hade tagit knäcken på de flesta. Annas återhämtning efter operation och sjukhusvistelse förra veckan är så grym så det finns inte. Inte ens 24 h efter operation gick hon ut till matsalen för att hämta sig lite vatten! De ni! Hon kan!
Mamma har inget hår kvar på huvudet nu. Men vet ni? Hon passar faktiskt riktigt bra utan! Och känner hon att det blir lite kyligt om knoppen har hon både en fin sjal och en fin peruk att sätta på sig. Efter den här behandlingen måste cancern har försvunnit helt och hållet. Något annat är inte rättvist!

Golvet är torrt och jag ska ut i köket och äta lite frukost. Ska iväg och träna om två timmar för att bli ytterligare lite starkare! =)

Kommentarer
Postat av: mette

Tack för en jätte mysig dag tillsammans! Nästa gång vi träffas är vi kanske en mer i familjen :))

2010-09-27 @ 10:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0