Tidig morgon

Aflons väckte mig genom att borra in tassarna i håret, som så många andra morgnar. Men imorse kunde jag inte somna om. Så jag har redan varit vaken i en och en halv timme :S Men nu är disken i köket borta och katternas låda rensad. Rätt mysigt att vara uppe såhär tidigt och se hur det ljusnar ute. Hade det inte varit för att jag ska till gymmet senare så hade jag gått ut och gått en lång promenad i gryningen.

Tankarna spelar mig spratt igen. Vill inte tänka framåt, vill mest bara njuta av nuet. Ändå kommer tankarna på vägen hem på cykeln, på kvällarna när jag är hemma och såna här tidiga morgnar. Klart som tusan att jag skulle vilja slippa vara ensam, samtidigt är jag så förbannat rädd för att det ska sluta som sist. Och tiden i våras när jag verkligen inte ville vara med längre är inget jag vill uppleva igen. Så förbaskat rädd att något ska komma ivägen och rasera allt och få mig att nå botten igen.
Nä, måste försöka få mig att sluta tänka så förbaskat mycket och bara ta varje dag som den kommer. Det vill jag verkligen bli bättre på.
Gick in och handlade efter jobbet igår. På väg ut till min cykel hör jag hur någon med stora väktar-kängor kommer efter mig och säger att jag borde handla efter jobbet oftare =) Vet inte om han syftade på att han då kunde hänga med ut och stå och prata en stund innan jag cyklade hem... Det var i alla fall trevligt med någon som höll upp grinden när jag skulle ut med cykeln!

Gymmet öppnade för tio minuter sen och jag kommer vara där om mindre än en timme förhoppningsvis! Så tidigt har jag aldrig varit där tidigare. Men några kilometer på löpbandet kommer göra mig gott. Då rensar man tankarna väldigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0