.

Så många gånger som jag önskat att jag vore någon annan,
någon smartare, någon smalare, någon vackrare
Ibland undrar jag varför jag bara inte kan vara nöjd som det är...
...men det är jag inte...

Och jag skriver inte här bara för att jag vill att ni ska tycka synd om mig
jag skriver för att jag på kvällarna eller när jag sitter i min lägenhet ensam har så mycket tankar och känslor som jag inte har någon att prata med om
Därför skriver jag här, måste få det ur mig på något vis. Och oftast känns det lite bättre när jag fått det ur mig...
och jag är ledsen att det på senaste tiden bara varit hur ensam jag känner mig
men det är så det är just nu
det är jobbigt när de flesta runt om är två, eller tre, eller fler på väg
missförstå mig rätt, jag är väldigt glad för deras skull
undrar bara lite om jag någonsin kommer få det så också.....

jag är nere i en svacka, en ganska djup sådan och jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur den men jag vet också att det bara är jag som kan göra något åt det
har bara ingen ork just nu

ingenting är roligt längre...inte ens djuren på jobbet. Visst, vi ordnade upp lite saker idag efter vårt lilla möte, men jag känner att jag har tappat all inspiration. Och så går det inte som jag vill och jag blir arg på djuren, sen blir jag arg och besviken på mig själv för att jag blir arg på djuren. De har ju inte gjort något fel, utom att vara mysiga. När det kändes som mest illa idag tog jag upp en liten smågris och bara höll hans varma kropp mot min kind, grät en stund och lät honom sen hoppa ner och busa med syskonen igen. Som Jessika en gång sa, "de kan göra underverk för ett grisskötarhjärta". Mindre än tre veckor kvar med dig på jobbet, hur ska jag klara mig sen??
Gråten har funnits precis under ytan hela dagen. Mer än en gång har rösten brutits och tårar kommit fram.
Det är fullmåne ikväll...vilket betyder att jag antagligen inte kommer kunna sova så bra inatt. Brukar inte göra det vid fullmåne. Eller så gör jag det inatt, helt utmattad efter den här dagen..


Var du än befinner dig
Har du en famn för mig?


Kommentarer
Postat av: Lotta

Elin. Jag kan förstå din känsla. Men du är underbar som du är. Fast det där med ensamheten.. ja, det gör ont.

Tänker på dig. Finns här om du vill snacka.

2008-10-14 @ 19:53:50
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: jessikan

nu fick jag proppfullt me tårar i ögonen, tycker så mycke om dej! O de e himla nära o titta in till mej efter jobb o de bara måste du så ofta du hinner o har lust! kramis

2008-10-14 @ 20:53:15
Postat av: Camilla

Jag vet precis hur du känner elin. Är i samma situation jag med om inte värre....för tillfället så händer allt negativt samtidigt och det är jätte påfrestande. Men jag tar en dag i taget. Vill du prata så ring finns här för dig.....

2008-10-14 @ 21:41:33
URL: http://thesessan.blogg.se/
Postat av: Systeryster

Syskling!

Nu får vi vända på det här. Du borde umgås lite mer med kära syster, och göra roliga saker vet jag!

Vi kan göra plättar, så du får använda din fina uppfinning med visp & dl-mått.. Eller så kan vi baka en rulltårta, som du kan äta dagen efter som en kebab :) Vi kan äta glass i stan & gå in på Åhlens och leka maskerad, du kan få vara ankan om du vill :) Vi kan sova hos pappa och låtsas att vi är små igen? Eller så kan vi.. Vi kan skratta lite grann?

Vad skulle jag gjort utan dej?

2008-10-14 @ 22:53:20
URL: http://annapanson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Elin, på Fredag ska du & Carro komma hem till mig. Då ska vi dricka en massa vin (eller vad man nu vill dricka..:), snacka skit.. & sist men inte minst.. hamna på Tages där vi ska ha en fantastisk kväll.

Det behöver vi!

2008-10-15 @ 20:49:56
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Misan

ja allt är bra med oss!

2008-10-16 @ 08:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0