Måndag

Började sex imorse, men det är faktiskt inte så jobbigt att gå upp så tidigt nu när det är så ljust hela tiden.
Lämnade 231 djur till slakt och sen gick jag in och avvande smågrisar. Så det har varit fullt upp idag. Stressigt som tusan skulle jag vilja säga. Och stackars Jessika har så ont i sina ögon att hon inte kunde komma till jobb. Fy vad hemskt om hon skulle tvingas sluta pga ögonen. Hade inte varit roligt alls!!
Prick klockan tre hoppade jag in i duschen, för nu är det slut på att jobba 10-15 minuter extra varje dag. Det blir många timmar av dom där kvartarna på ett helt år. Obetald tid dessutom. Och det tänker jag inte gå med på längre. Får man dessutom ingen övertidsbetalning så....

Kvällen skulle egentligen ha tillbringats på MAI på ett aerobic-pass men det är nåt lurt med det passet, för de senaste tre måndagarna har jag bara inte kommit dit. Första måndagen blev jag ju omkullvält av en sugga och kunde knappt gå på kvällen, andra måndagen var tåget försenat så jag kom in på Centralen ca 20 minuter innan passet skulle börja (det tar ungefär 20 minuter att cykla dit!) vilket var väldigt typiskt, så det blev solning i pappas trädgård istället. Och idag blev det målning hos Jenny och Daniel. Taket i köket målade jag. Fick lite lätt nackspärr men annars gick det bra =) De kommer få det supermysigt när det väl är klart!!

Nu ska jag lägga mig på soffan med min bok!!

Kommentarer
Postat av: Jennys mamma

Gulligt av dej att ställa upp...så slipper vi!! Skämt åsido, vi (eller rättare sagt Rune) för det så gärna...förresten så var det himla kul att träffas igår, det var så länge sen sist, kram på dej, Helén

2008-06-09 @ 21:25:04
Postat av: Anna

Det är bra systeryster, jobba inte obetalt! Jag har förresten också jobbat idag, kryss i taket! :)

2008-06-09 @ 22:26:32
URL: http://annapanson.blogg.se/
Postat av: jessika

Go for it Elin!!!

Bra du tuffar till dej! Själv löser jag de ju på ett annat sätt, genom o inte komma alls.....

Söt du e som tänker på mina ögon( kan väl inte va så att jag inte låter dej glömma me allt tjat :=)



kramis på dej kämpe, tänker på dej när jag ligger i soffan o äter turkisk peppar!!

2008-06-10 @ 19:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0