Nytt år

Den sista helgen 2007 var en händelserik helg.
Det började i fredags med tåg ner till Malmö. Älskade syster har fått en lägenhet, precis brevid Turning Torso nere i Västra Hamnen och jag fick en första titt i fredagskväll. Jättemysig med ett litet sovloft och garderob en trappa upp!!
Vi sov sista natten på Annas rum hos pappa.
På lördagen var vi inne på stan strax efter tio på fm. Bytade bl.a. lite julklappar. Sen var det flytt hela dagen. Vi var ett bra flytt-team! =) Det är perfekt med två starka killar som tar alla tunga saker, som soffor och liknande!
Stannade hos Anna hela dagen. Mamma följde med sista flyttlasset och vi var kvar hos Panson hela kvällen. Sen missade vi bussen till Centralen också, vilket gjorde att jag missade mitt tåg. Det blev en rask promenad till stationen, skönt!
Känner mer och mer att jag vill bo i Malmö igen. Det är verkligen som att komma hem så fort jag kommer dit. Är så avundsjuk på Anna nu när hon fått sin lägenhet.
Nån som kan hjälpa mig flytta mitt jobb närmre Malmö??

I söndags körde jag ner till Malmö igen. Ikea och Jysk med mamma och Anna. Och äntligen fixade jag en ny mobil. Så nu är det fritt fram att skicka meddelande till mig igen, för nu kan jag läsa dom igen =)
På kvällen kom Jenny och Daniel till mig. Vi beställde mat och kollade film, mysigt!
Igår tog jag tåget ner till Malmö återigen. Tänkte jag skulle shoppa lite nya kläder inför kvällen, men hittade faktiskt ingenting. Det blev i alla fall en almanacka och en snygg svart väska. Man kan aldrig få för många väskor!! =) Skulle behöva en egen liten garderob till bara mina väskor!!

Nyår firades hos Kikki och Johan. Fyra par, två barn och så jag =) Med god mat och lite spelande lyckades vi fördriva kvällen =) Jag hade lätt kunnat gå hem och lägga mig vi halv elva, var jättetrött. Men jag höll ut och precis efter tolv gick jag hem.
Det är något sorgligt med att stå och titta upp i himlen på alla vackra raketer och inte ha nån som håller om en
Fick meddelande av Anna under kvällen där hon skrev att hon, mamma och Anton skulle hem till henne och kolla raketerna klockan tolv. Gud, vad jag hade velat vara med er där!!

Idag har jag jobbat på Pågen. Har inte varit där på några månader men allting var som vanligt där i stort sett.
En snabb runda inom pappa sen körde jag hem och la mig på soffan och kollade film och sov en stund. Är fruktansvärt trött. Lägenheten ser lite ut som ett bombnedslag men jag orkar inte ta tag i det idag. Tror jag ska gå och lägga mig och kolla film istället. 

Två höjdpunkter under året som gått

 * Har fått ett fast jobb, där jag trivs jättebra

 * Alvin har lärt sig att säga Elin, eller i alla fall Elle. Det är nära nog =)




Kommentarer
Postat av: Anna

meningen var ju att du skulle ta bilen och köra rally ner till oss såklart! :)

2008-01-01 @ 20:03:25
URL: http://annapanson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0