Gårdagen

Jag vill börja detta inlägg med att tacka Tina för en jätterolig singelkväll på stan igår!!

Kvällen började god mat och lite vin hemma hos Tina. Sen övergick vinet till goda drinkar, en god choklad och en jordgubb. Mjölkdrinkar givetvis eftersom det är vår favorit! Eftersom jag inte riktigt kom ihåg att jag hade packat ner min kamera så blev det trist nog inga bilder på våra hemmagjorda goda drinkar.
Tåget in till Helsingborg blev en upplevelse! Jag ska säga det att jag var nöjd med hur kvällen hade artat sig redan då. Tina kände nämligen Henrik, som körde tåget. Så vi fick minsann åka i första kupé!!De ni, va häftigt! Få se framåt när man åker tåg var lyxigt!!=) Även här glömde jag ta foto.....attans.
Vi började kvällen på Harrys, med goda cider och efterrätt. Jag tog glass och Tina tog kladdkaka (vad annars?). Här åkte kameran upp i alla fall!

  

Vi drack upp våra cider och begav oss till Utposten. Där är Tina artig och frågar vakten om han vill se våra leg!! =) haha
Jag hade aldrig varit där tidigare. Verkar vara ett mysigt ställe. Eller som Tina trodde att jag sa:
- De anställda här är mysiga!
Hahaha, så fel det kan bli!=)
Jag kände att jag ville ha en kaffedrink och beställde en sån. Som inte var god överhuvudtaget, med en eftersmak av medicin. Urk och fy! Kunde inte ens dricka upp den.....
Vi fick ingen sittplats på Utposten, där var visserligen ett bord med två killar där det var plats, men vi tyckte inte dom var tillräckligt snygga så vi gick. Fy, va hemska vi låter...
Tillbaka till Harrys där vi fick visa våra leg igen, utan att Tina ens behövde fråga. Kom fram till att vi inte ville lägga våra pengar på inträde där när vi ändå skulle ta tåget en halvtimme senare.
En liten parentes bara: fattar verkligen inte vem som har gjort tågtidtabellerna för fredagar och lördagar. Sista tåget gick halv ett......HALV ETT. Då är ju klockan bara barnet!! Skärpning, tågtidsgörare!!
In på Knutan och upp till Stinsen där jag äntligen fick min Cosmopolitan, som bara smakade sprit......Vissa bartenders borde inte få finnas.....
En snygg kille var allt vad Stinsen hade att komma med, plus en massa fjortisar förståss. Så vi lämnade stället, utan att dricka upp våra drinkar och satte oss och tittade på folk innan vi hoppade på tåget hemåt.

Så...
för att summera kvällen....
- vi kom fram till att vi nog ska gå ut en lönehelg nästa gång, eftersom det var rätt folktomt nästan överallt
- vi ska gå ut tidigare nästa gång, och äta på Utposten så att man får ett bord och därmed sittplats =)
- att Utposten verkade ha många trevliga killar i rätt ålder, därför ska vi bege oss dit igen
- hädanefter ska jag hålla mig till drinkar som jag vet är goda och hoppas att bartenderna kan blanda dom rätt!
- att detta var vår första singel/drinkkväll tillsammans och att vi bara va ute på rek-runda. Mer för att kolla var man ska bli av nästa gång vi går ut. =)
- och att vi nästa gång vi åker tåg med Henrik ska sätta ihop ett litet skådespel för honom. Som lite underhåll på jobbet liksom! =) hahahaha

  


Kommentarer
Postat av: kikki

Verkar som ni har koll på läget nu :)

Nu vet jag vad mms:et skulle liknad, er efterätt haha!

2008-08-09 @ 18:09:12
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nästa gång får ni sova över hos mig så slipper ni passa tågtider, nästa gång får ni testa cardinal, tror ni kommer att gilla det. :-)

2008-08-09 @ 18:36:18
URL: http://thesessan.blogg.se/
Postat av: tinaina

TACK för en super duper rolig kväll, skrattade genom hela ditt inlägg..haha..du beskrev kvällen så himla bra..snart måste vi göra om det...mkt snart...

2008-08-10 @ 01:59:20
URL: http://tinaina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0