Glögg och pepparkakor!

Här sitter jag nu och dricker årets första kopp glögg med russin och mandel och såklart pepparkakor! Så mysigt! Inviger min nya glöggservis som jag köpte förra veckan. Den är jättefin!!
Som jag längtar till jag får julpynta här hemma. Känns lite för tidigt att göra det än =) Men här kommer bli såå mysigt, älskar verkligen julen!

Jag har varit jätteduktig sen jag kom hem från Ullared. Packade upp alla grejor direkt så att dom inte ligger o skräpar på golvet i flera dagar. Sen fixade jag antennsladden in i sovrummet så nu funkar tv:n där inne också. Fäste sladden i väggen också, den som har legat mitt på golvet sen jag flyttade in förra sommaren.
Kände att det var dags att dammsuga också, så det fick jag också gjort.
Så nu sitter jag bara och myser i soffan med glögg och tända ljus. Kan det bli bättre? Det kan alltid bli bättre....
Såg det aboslut sista avsnittet av Vänner innan. Tänk om man hade haft det med någon, det som Ross och Rachel har. Ja, jag vet att det bara är en tv-serie, men kan inte låta bli att bli lite berörd av det.
Tankar går direkt till om jag någonsin kommer att hitta någon, ibland känns det som om jag kommer vara ensam alltid, hur deprimerande låter inte det. Men oftast tänker jag att min tid kommer säkert, det bli nog min tur en dag. Vem det nu än är som bestämmer vad som ska hända, snälla gör så att det händer något hos mig snart!
´cause I´m going crazy
Fast på sistone har jag inte gjort för mycket, bara suttit hemma en hel del. Och då är det väl klart att det inte händer något. Men jag har trivts rätt bra hemma på sistone...

Ska äta en clementin nu, bara för att få lite extra julkänsla såhär efter glöggen!
Sen ska jag dra mig in i sovrummet och läsa lite innan jag somnar.
Imorgon är det jobbet som kallar igen. Undrar om det är många som har grisat....

Good Night

Kommentarer
Postat av: Lotta

Känner igen mej i den där känslan "kommer jag alltid att vara ensam?".. men vi kommer att hitta ngn vi med.. det finns en pusselbit till alla ;) Känner även igen de där med att trivas hemma, de är klart skönt.. men drömprinsen kommer ju tyvärr inte & ringer på dörren.. :P

2007-11-20 @ 18:26:14
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0