Elin och Selma-kväll

Äntligen fredag!! och nu ska jag vara ledig i tre hela dagar. Skönt faktiskt! Har ju inte varit ledig på två veckor.
Ska till Vik imorgon, där mina älskade systrar är i helgen. Skulle egentligen åkt dit idag men jag kände att jag ville ha en kväll hemma och bara ta det lugnt. Vill inte lämna Selma ensam för mycket heller, det räcker med att jag är på jobbet om dagarna. Så här sitter jag nu i soffan i myskläder med Selma sovandes alldeles brevid. Mysigt!

Igår var en katastrof-dag. Det var inte mycket som blev rätt. Jag vaknade på morgonen och redan då började. Det var den tiden i månaden igen....och jag som inte hann göra testet innan. Typiskt! Så nu ligger det nånstans i bakhuvudet och gnager....tänk om? va gör jag då? men det kan väl inte vara så.....eller??
Med huvudvärk och alldeles på tok för trött började jobbedagen. Gick väl bra på förmiddagen, men på eftermiddagen stressade det till sig lite. Och mitt i denna stressen ringer älskade Anton: "vi har bestämt klockan sex ikväll". och jag fattade först ingenting. Det hade helt försvunnit ur mitt huvud. Hur man nu kan glömma en sån viktig sak som att fira älskade syster? I alla fall, efter det blev det ännu stressigare, och det gjorde ju inte saken bättre. Allting tog sån fruktansvärd tid. Insåg rätt snart att det inte skulle hinnas med att gå hem i tid. Just den 
dagen när man verkligen måste hem i tid. Efter mycket stress, mycket magont och nästan gråtfärdig blev vi äntligen färdiga. Det gjorde ju inte saken bättre att det var den tiden i månaden heller. Det är verkligen inte mycket som behövs för att tårarna ska komma de dagarna.
I alla fall, kvart i fem körde vi från jobbet. Hungrig, trött och jättestressad kom jag hem och skulle göra mig i ordning. Men bara innanför dörren bröt jag ihop, då kom allt jag hållt inne på jobbet. Jag lät det komma och efter en stund tog jag tag i mig och började göra mig i ordning.
Missade tåget ner till Malmö, men tog det som gick senare. Så en timme sen gick jag äntligen in på restaurangen där världens bästa syskon väntade. Och bra som dom är så hade de redan beställt mat till mig. och jag åt och sen kändes det bättre.
Efter maten gick vi till La Coronne för att skratta lite. Robin Paulsson, Kristoffer Appelqvist och Hasse Brontén med flera. Riktigt roligt faktiskt!! Kände att jag verkligen behövde skratta lite, speciellt efter en sån pissdag.
Efteråt följde Anna och Anton mig till stationen och jag tog tåget hem.

Som tur är brukar såna dagar följas av dagar då allt är som vanligt igen. Så idag har varit en rolig dag =)
Ostbullar till frukost!! Precis som så många fredagar förut. Längtar till de bullarna hela veckan, det är så gott!
Flyttade in suggor i BB idag, de ska börja grisa nästa vecka. Tycker inte om att vara ledig nu egentligen, vill vara med när de grisar. Men alla lär ju inte ha grisat till på tisdag så jag kommer nog ha att göra när jag kommer tillbaka. Men jag tycker inte om att lämna djuren så länge. Även om jag vet att de tas om hand av andra. Men eftersom jag går i de stallarna alltid känns de lite speciella för mig!
Har sagt det så många gånger förut men säger det igen. Det är skönt att ha ett jobb som man trivs så himla bra på!

Lyssnar på mysmusik nu....och än så länge har jag inte blivit sådär ledsen, och magonten har inte kommit. Det måste ju betyda att jag trivs bra som det är....
Nu vet jag vad ni tänker......"ska hon börja tjafsa om sin ensamhet igen?" ....men nej, det tänker jag inte göra.
För jag tycker det är fruktansvärt skönt att sitta här själv i soffan med den finaste katten i världen brevid.
    
Ska göra mig lite popkorn nu och kolla på idol. Sen ska jag krypa ner i min säng och sova, sova, sova.

Kommentarer
Postat av: Kikki

bild nr 2 var ju döfräck...vilken stil hon ligger inne med :)

2007-11-16 @ 22:18:59
URL: http://www.theo06.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0