Annandan

Det har varit en riktigt mysig jul faktiskt. Och det är inte riktigt slut än. Idag blir det jul hemma hos mormor och morfar.

Julafton började med jobb. Kom inte därifrån förrän vid halv tre. Såg lite av Kalle Anka hemma när jag gjorde mig i ordning. Sen begav jag mig till hem till pappa.Där var det fullt hus. Pappa, Anna, Anton, Malin, Alvin, Daniel och Daniels föräldrar och bror. Pappa, Anna och Malin kom ut och kramade mig i hallen när jag kom in. Sen var det en liten som hörde att jag kom och kom springande ut i hallen för att krama mig han med. Han va jättesöt, med vax i håret, vit skjorta och en slips med "tonte" som han säger själv.
Vi började med julklapparna. Den som fick mest klappar var förståss världens sötaste, Alvin.
Jag fick många fina saker jag med. Ipod, engelsk-svenskt lexikon, filmer, smörknivar, grapefruktskedar, filt m.m.
Av Anton fick jag en sladd mellan min dator och förstärkaren så jag kan lyssna på min musik på datorn i bra högtalare!! Perfekt!
Efter jättemycket mat började vi spela spel. Med andra ord och När & Fjärran. Jätteroligt!! Vid tolv kände jag att jag fick ge upp. Va ju tvungen att åka hem och sova. Jobbade nämligen igår också. Full dag dessutom.
När jag kom hem från jobbet igår var pappa, Anna, Anton, Marie och Oliver hemma hos mig. De hade fixat mat (som tur var var det inte julmat igen utan tacos!) och efter den blev det julklappsutdelning. Fick en jättefin tröja och en mina vänner-bok av Marie och Oliver. Jättebra grejor!
De åkte hem vid åtta för Oliver skulle jobba. Jag la mig på soffan och såg nåt naturprogram om Galapagosöarna. Strax innan nio somnade jag och vaknade sen vid halv elva och flyttade in i sängen.

Imorse vaknade jag vid halv nio. Ja, det borde ju räcka med tolv timmars sömn! =)
Nu ska jag försöka förstå mig på min iPod. Såhär fin är den! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0